Bel ons op : 050-7114018
Elke markt is in beweging en zo krijgt elke onderneming vroeg of laat te maken met (ingrijpende) marktveranderingen waarop geanticipeerd moet worden. Nieuwe spelers maken hun entree, vraag van de doelgroep veranderd of wijzigingen in de wet- en regelgeving dwingen de onderneming bedrijfsprocessen, producten en diensten of tarieven aan te passen.
Wat adaptatie op marktverandering vaak gecompliceerd maakt is dat adaptatie nooit plaats vindt op één front. Aanpassing of introductie van nieuwe producten of diensten, vraagt ook om een andere marketingstrategie, andere sales strategie, andere positionering en andere toepassing van technische innovaties. Niet alleen uw onderneming past zich aan, concurrenten doen dit ook. Behoudt van onderscheidend vermogen kan hierdoor verwateren. Deze implementatie, synergie en optelsom van adaptatie op verschillende fronten kan soms tijdrovend en complex zijn en bij onjuiste toepassing resulteren in tegenvallende bedrijfsresultaten.
Vooral in deze tijd waarin technologische ontwikkelingen en verschuivingen in psycho-sociale interactie van doelgroepen in razend tempo grote marktveranderingen met zich meebrengen is tijdige signalering, de flexibiliteit om snel te schakel en te implementeren van groot belangrijk.
Heeft u te maken met (grote) veranderingen in uw markt en zoekt een sparringspartner om bestaande strategieën en bedrijfsprocessen bij te sturen ?
BusinessBlik ontwikkeld samen met u eigentijdse en effectieve marktstrategieën en ondersteund u bij interne en externe implementatie hiervan.